diumenge, 21 de febrer del 2010

Lloar la Bíblia el maig del 68

Demà farà vint-i-cinc anys que es va morir Salvador Espriu i el setmanari Presència reprodueix una entrevista amb el poeta feta l’any 1968 per la mateixa revista. M’ha agradat especialment veure que parlava de la Bíblia, tenint en compte que ho deia l’any 1968 (el mes de maig del 68!), quan ja no era gens políticament correcte dir aquesta mena de coses. I a més Espriu, que jo sàpiga, sempre s'havia declarat agnòstic.

–Els temes bíblics són una constant en la seva obra. Per què?
–Home, perquè tota la meva cultura està basada en la Bíblia. Perquè la Bíblia és, per a mi, l’única obra literària realment important de la humanitat.
–Vol dir que això no és una mica fort?
–Mirin, després de la Bíblia no ve res, i després res, i després res, i després, a molta distància, el Quixot i Shakespeare, per exemple, impressionants turons de la intel·ligència i la sensibilitat. Però la Bíblia és una altíssima carena sense fi, tot un món, en el qual m’he trobat i em trobo absolutament bé.
------